dimarts, 19 de maig del 2020

FEEDBACK EMOCIONAL part I


5è I 6è Primària
català

Hola nins i nines!

Avui partirem dels exemples que vam treballar l'altre dia, però abans repassarem l'empatia i l'escolta activa. 
L'empatia és la intenció de comprendre els sentiments i les emocions, intentant experimentar de forma objectiva i racional el que sent l'altre individu. L'empatia fa que les persones s'ajudin entre si.
En el següent video podem veure ingredients com: Amistat, Llibertat, Empatia, Solitud,...

El pez feliz

Jimmy, que vivia totsol a una ciutat, va triar un peix del aquari que cada dia veia quan anava cap a la feina a una tenda d'animals. O va ser el peix que el va triar a ell? Jimmy el va comprar i el va posar dins una peixera a ca seva. El peix era amable, fidel i sempre li somreia. Però una nit va passar una cosa que  ... Jimmy es va adonar que a vegades la teva felicitat depèn de la felicitat de l'altre.  



L'escolta activa és una forma de comunicar-se que demostra a la persona que xerra, que el que l'escolta, l'està entenent (es fa a través del parafrasejar, resumir el que s'ha dit, tornar demanar,...). 

Jocs per practicar l'escolta activa:

- L'autobús


- El cec
El joc consisteix en que el cec, que duu els ulls tapats, ha d'anar d'un lloc (del punt de partida) a la meta amb les instruccions que li va donant una altra persona, per tal d'evitar cadires o taules perquè no es travi. D'aquesta manera el cec posa en pràctica l'escolta activa.

Com t'ha anat el joc? Amb qui has pogut jugar? Has pogut fer de cec? Era fàcil?

Esper que vos ho passeu molt bé!! 😏

castello

¡Hola chicos y chicas!

Hoy seguimos con los ejemplos que trabajamos el otro día, pero antes repasaremos qué era la empatía y la escucha activa. 
La empatía es la intención de comprender los sentimientos y las emociones, intentando experimentar de forma objetiva y racional lo que siente la otra persona. La empatía hace que las personas se ayuden entre si.
En el siguiente vídeo podemos ver ingredientes como: amistad, libertad, empatía, soledad,...

El pez feliz

Jimmy, que vivía solo en una ciudad, eligió un pez del acuario que cada día veía cuando iba hacia el trabajo en una tienda de animales. ¿O fue el pez que el que lo eligió a él? Jimmy lo compró y lo puso dentro de una pecera en su casa. El pez era amable, fiel y siempre le sonreía. Pero una noche pasó una cosa que  ... Jimmy se dio cuenta que a veces tu felicidad depende de la felicidad del otro.  




La escucha activa  es una forma de comunicarse que demuestra a la persona que habla, que el que le escuch, le está entendiendo (se hace a través parafrasear, resumir lo que se ha dicho, volver a preguntar...). 

Juegos para practicar la escucha activa:

- El autobús

- El ciego
El juego consiste en que el ciego, que lleva los ojos tapados, tiene que ir de un sitio (del punto de partida) a la meta con las instrucciones que le va dando otra persona, evitando sillas y mesas para no caerse. De esta manera, el ciego pone en práctica la escucha activa.

Valoramos qué tal ha ido el juego y podemos cambiar los roles:
¿Cómo os ha ido? ¿con quién has podido jugar? ¿Has podido hacer de ciego? ¿Era fácil?

Espero que os lo paséis súper bien!! 😜

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa'ns un comentari